maandag 12 juni 2017

Hoofdstuk 68, Marjan en papa


Lieve papa,



Ik schrijf je deze brief, terwijl ik niet weet of deze ooit aankomt. Het laatste dat ik van je heb gehoord is dat in Bazjoedan zit. Ik weet echt niet waar dat ligt en of je daar nu nog bent. Helemaal raar is dat ze daar geen internet hebben. Ik kan je niet eens mailen of appen, wat een raar land. Dus moet ik het met een brief doen, net zoals ze vroeger deden. En dan moet je er ook nog envelop om doen en een klein plakkertje in de hoek. Dat noemde ze vroeger een postzegel zegt mama. Ik weet niet hoe deze brief dan bij jou moet komen, maar ik probeer het maar. 

Mama en ik missen je heel erg, ook al laat ze dat niet merken.
Omdat ik nu naar groep 5 ga, heb ik van mama een iPad gekregen en zoals je ziet kan ik er al aardig mee overweg, alleen het printen was lastig.
Bij de buren hebben ze jonge poesjes, dat is hartstikke leuk en mama zegt dat we er misschien ook wel een nemen als er een leuk vrouwtje bij zit want mannetjes plassen altijd zegt ze.
We hebben nu vakantie en af en toe help ik oom Frits op de boerderij want we gaan waarschijnlijk toch niet ergens naar toe. En ik moet extra veel boeken lezen in de vakantie, heeft juf Anje gezegd anders krijg ik problemen met mijn Nederlands op de hogere school en dat doe ik ook wel. Ik blijf ‘s avonds wat langer op want anders zit mama zo lang alleen. We kijken dan televisie en praten wat, ook over jou. Ik snap niet dat mama niet weet wanneer je terug komt van je werk. Ik denk dat jouw werk heel belangrijk is voor jou maar ik zou het liever weer zo hebben als vroeger dat je elke avond thuis kwam. En ik vind het ook raar dat je niet eens even kunt bellen. Mama zegt dat jullie daar geen telefoon hebben. Ze zegt ook dat er nu weinig kans is dat ik er nog een broertje of zusje bij krijg, nu jij zo ver weg werkt. Dat vind ik wel jammer en soms moet ik er een klein beetje om huilen, maar dat doe ik niet als mama er bij is.
Opa en oma uit Castricum hebben jou ook een kaart gestuurd, zeiden ze. Nou weet ik niet zoveel meer.

Papa wij houden van je en hopen dat je deze brief krijgt.

1000 kusjes van Marjan en mama


G.D. 12 juni 2017