woensdag 14 juni 2017

Hoofdstuk 70, Marjan en papa brief 2


Lieve papa ,



Ik schrijf je weer een brief, terwijl ik niet eens weet of deze wel ooit aankomt. Mijn vorige brief heb ik twee maanden geleden gestuurd naar Bazjoedan. Ik weet nog steeds  niet waar dat ligt en of je daar nu nog bent. Maar ik probeer het toch maar weer. Mama en ik missen je heel erg, en ze laat het nu ook wel merken. Ik zit bij juf Tanja in de klas en weet je wat gek is papa, juf Tanja is getrouwd met juf Cathy van groep 3a. Maar de juf is wel aardig. En ik hoef niet eens zoveel extra huiswerk te maken, want het gaat best wel goed zegt ze.

Dat van dat poesje gaat niet door want er zat geen vrouwtje bij en mannetjes plassen altijd zegt mama.

We zijn niet op vakantie geweest maar ik heb oom Frits op de boerderij geholpen en daarvoor heb ik zomaar vijftig euro gekregen. Ik blijf ’s avonds wat langer op want anders zit mama zo lang alleen maar ook omdat ik nu huiswerk moet maken. Huiswerk maken is best wel spannend. We praten nu heel veel over jou en ik zie heus wel dat mama af en toe gehuild heeft en ik denk om jou.

Wat ik niet snap is dat zij ook niet weet wanneer jij weer thuis komt en hebben ze daar ook geen postkantoor? We willen heel graag een kaartje en liefst nog een brief van je hebben.

Ik vind nog steeds dat je weer net als vroeger elke avond thuis zou moeten komen. Dat was toch altijd heel gezellig, weet je niet meer?

Bij Catharine hebben ze een zusje er bij gekregen. Het is net een pop en de moeder van Catharine heeft gezegd dat ze er over een paar maanden al best mee kan spelen.

Mama zegt dat er weinig kans is dat ik er nog een broertje of zusje bij krijg, nu jij zo ver weg werkt. Dat vind ik wel heel jammer en soms moet ik er een klein beetje om huilen, en als mama dat ziet gaat ze ook huilen en dat wil ik liever niet. Opa en oma uit Castricum komen volgende week de hele week en dat is leuk want ze zijn hartstikke aardig.

Het is nu weer vroeger donker ’s avonds is dat bij jou ook zo? 

Nou weet ik niks meer. Papa wij houden nog steeds heel veel van je en hopen dat je deze brief wel krijgt.



1000 kusjes van Marjan en mama.

G.D. 14 juni 2017